Party och kärlek!

Lovley morning
Lovley morning

Ja, nu är det party hos spindlarna på ängen igen! Tog en morgonpromenad i dag, och hamnade först på ängen där spindlarna bor. Det var inte så många som jag hade hoppats, men de kommer väl. Några hittade jag i alla fall, och det såg ut som de rest ett stort partytält.

Sen styrde jag kosan mot ett fint bestånd med lupiner. De växte så fint i kanten på en åker. Lupiner har ju som bekant små hjärtan om man tittar noga, och dessa har jag försökt fånga i några av bilderna. En fin kärlekssymbol!  Där kunde jag stannat länge, men jag började bli hungrig så jag vände hemåt efter ett tag. Oj, vilken färgmättnad i de blommorna. Blir svårt att återge på ett korrekt sätt i bloggen. Men jag gör ett försök i alla fall. Man kan tro att jag dragit i spakarna här, men det har jag inte. Möjligen åt ”fel” håll, för att minska mättnaden lite.

Önskar er en fin vecka!

Lena

Klicka på bilderna så blir de större!

2 thoughts on “Party och kärlek!

    1. Tack så mycket! Älskar verkligen Lupiner, både för hjärtanas skull, men även för färgerna. Igår fotade jag Iris i grannens trädgård. De är också läckra 🙂
      / Lena

Kommentera

