Grön och röd och vit och jord under naglarna.

Diagonal
Diagonal

Nu har det redan gått en vecka sen vi åkte iväg till Kungshamn med Fotodunken. Jisses, vilken underbar helg! Tänk er att få umgås med ett helt gäng tjejer med samma galna fotointresse 🙂 Bilder från den helgen kommer dock lite senare, har en hel hel hög att gå igenom, och det tar sin lilla tid. Jag har haft en massa krångel med fotoutrustningen, men nu verkar det funka nåt så när i alla fall. Canon RCC i Mölndal var hyggliga och lånade ut en fullformatare till mig, när jag var tvungen att lämna in min på lagning. Mycket generöst 🙂 Sen har jag fått låna ytterligare två kameror av goda vänner, så  det går ingen nöd på mig 🙂

Denna veckan har jag haft semester, och jag har verkligen lyckats pricka in rätt vecka vädermässigt. Har jobbat i trädgården varje dag, så kroppen börjar kännas lite mör nu. Men jag gillar att gå och gräva och rensa och plantera. Så helt annorlunda mot mitt kontorsjobb, och jag har inte varit ledig sen jul så det var välbehövligt. Och nu kan jag gå tillbaka till jobbet och känna att jag verkligen har gjort nytta hemma, det ser snyggt och trevligt ut. Och jag har fått en snygg ”bonnabränna” och jord under naglarna. Och den jorden går på nåt sätt rätt in i själen också, när jag får hålla på med det som växer och jobba med djuren. Det är en del av livet för mig och är så viktigt.

Bilderna idag är helt dagsfärska. Tog en sväng med kamera och katt efter sista turen i grönsakslandet. Hittade lite överblommade maskrosor, lite kirskål( Yeah) och ormbunkar med diverse kryp på.

Klicka på bilderna så blir de större!

Önskar er en trevlig helg!

 

/ Lena

2 thoughts on “Grön och röd och vit och jord under naglarna.

Kommentera

