Det är mycket nu

Blue bell
Blue bell

Kan låta som floskler, men så är det faktiskt. Mycket alltså. Och det behöver ju inte vara i negativ mening, det är massor av positivt också 😉 Våren har tagit fart på allvar, gubben har sått sista åkerlappen, de flesta kossorna är ute, bara de minsta kvar.De får vänta lite till. Det växer så det knakar, tiden mellan hägg och syren är så himla fin, gör nästan ont så vackert är det.

Har du fotat nåt idag?, får jag höra allt emellanåt. Och jo, det har jag. Jag har tagit med kameran på i stort sett alla promenader sista dagarna, så några bilder varje dag har det blivit. Fast inte idag när det regnar förstås. Det får gärna regna några dagar, pollenallergikerna blir lika glada som bönderna över regnet. Det nysådda behöver vatten och allt pollen behöver sköljas bort.

Om några veckor ska jag åka till Kungshamn några dagar, och träffa ett gäng glada tjejer men stort fotointresse. Ett par har jag träffat irl som ungdomarna skriver( och jag är väl det också), resten har jag bara kontakt med via nätet i olika fotoforum. Det är lite konstigt, när jag började fota mer på allvar, gick jag med på Fotosidan. Där hittade jag några som visade bilder som var så himla fina. Jag har följt dem sen dess, och även fått dem som vänner på facebook. Och det är just dessa tjejer som bildar denna grupp som jag nu är medlem i. Vi kommer från Sveriges alla hörn, och nu när vi bombar facebook med våra bilder, ser man verkligen att Sverige är avlångt. Det är försommar i Skåne medans det i norra Sverige fortfarande är snö på marken.

I förra blogginlägget hade jag nån tanke på att visa bilder med en specifik färg som tema. Det blev inte så denna gång. Nu blandar jag och ger av lite allt möjligt. Men tanken finns kvar, men det får bli lite mer långsiktigt.

Klicka på bilderna så blir de större!

Och kommentera gärna, det blir jag glad av 😉

/ Lena

10 thoughts on “Det är mycket nu

  1. Hallåj Lena 🙂
    Jag blir verkligen glad av Ditt blogginlägg, så kul att ta del av.
    Och bilderna är verkligen vackra.
    Jag håller med, det är mycket nu, lite för mycket, men det är kul.
    Jag känner ett styng av frustration för jag hinner inte med bloggen, läsa andras bloggar, vilket innefattar även din. Men fotar gör jag, det måste jag bara 🙂 Och jag ser fram emot så mycket när vi ska träffas om några veckor, Går fort nu 😀
    Ha det gott lev väl och ta sats inför vår träff, jösses vi kommer ha så kul 🙂
    Kramar i massor
    från Syssy

    1. Hej Syssy! Det är ok, jag har inte koll på allt heller:-) Man måste prioritera när det är mycket runt omkring. Jag ser verkligen fram emot helgen i Kungshamn, ska bli kul 🙂
      Ha det gott!
      Kram, Lena

    1. Tack så mycket! Känns jättekul att du gillar mina bilder! Just nu är min kamera trasig, så jag kan inte lägga ut nya bilder. Men jag hoppas jag får den lagad snabbt…
      /Lena

  2. Men….har jag inte redan kommenterat detta? Jag vet att jag tittat på bilderna…nåja är man senil så är man, hhhhmmm…Biskopens stav är en riktigt pärla, så himla fint fångat, LÖVE it!! Sista sippan är också helt underbar men slår inte staven i mina ögon! Snart smäller det i Kungshamn, hoppas verkligen du får tillbaks kameran innan dess!!! / Kram, Inger

    1. Haha, Inger, så det kan bli! Ibland är det som sagt lite mycket 🙂 Jag håller på att packa kameran och ska skicka den på service i morgon. Hoppas, hoppas att den hinner tillbaka innan vår lilla tripp:) Tusen tack för titt och gillande 🙂
      / Lena

  3. Tycker det låter alldeles underbart att du fotograferar mer eller mindre varje dag. Och att du träffade ett gäng glada tjejer i Kungshamn – har en stark misstanke vem som bjöd er dit… Hehe! Hoppas ni hade det trevligt allihop, och fortsätt fotografera så ofta du kan; det blir ju fina och intressanta bilder. Härlig känsla i blombilderna! 🙂

Kommentera

