Bling-bling och en och annan orm

Visst gör det ont när knoppar brister...
Visst gör det ont när knoppar brister…

I morse när jag vaknade sken solen. I går kväll kom det lite regn och det var kallt, så då visste jag att det skulle vara bling-bling i gräset. Dessa daggdroppar som sitter på strån och mossporer glittrar nåt alldeles underbart, och med macrot och kort skärpedjup blir det häftiga effekter. Så jag hoppade i kläderna innan frukost och tog en morgonpromenad. Fåglarna har kommit igång, och det sjöng härligt i buskar och snår. Jag hörde tranorna från mossen i skogen, och hackspettar som ”pratade” med varandra från två olika träd. Det är fortfarande rätt vått i markerna, så jag fick tillfälle att hårdtesta mina nya kängor. Och de var vattentäta 🙂 Det var däremot inte jackan och byxorna kan jag berätta…Men lite får man offra när man ser nåt häftigt!

Nu dröjer det inte länge innan vi släpper ut våra stora kvigor på bete igen. Ska bli så härligt! Men än så länge fick jag gång omkring i hagarna i lugn och ro.

Jag håller också på att finputsa på mitt bildspel som ska visas i fotoklubben 7 april. Undrar om jag nånsin blir nöjd? Och fler bilder kommer ju till också… Måste ju ha med nåt ”dagsfärskt” tänkte jag. Ja, det blir nog bra det där. Ett bildspel till körens musikcafé 6 april  håller jag också på med. Tanken är att det ska följa låtlistan, men det går nog inte riktigt. Men det blir nog bra ändå  det med. Jag tror att jag har lite för stora krav på mig själv, tänk om de inte tycker om bilderna? Nån som känner igen sig?

Bilderna denna gången är från idag allihop. En härlig söndag blev det. Nu är det vår mina vänner !

2 thoughts on “Bling-bling och en och annan orm

  1. Lena, vilka bilder du skapar och bjuder oss läsare på !!
    Alltid lika skojsigt att kika in och fina inspiration i färg,form och kreativitet.

    Keep up the good Work !!

    // maria

Kommentera

