En timme i skogen och en timme vid sjön

Tussilago
Tussilago

Denna helgen har bjudit på en hel del sol. Och vad passar bättre än att krypa runt i dikena och fota. Skulle egentligen putsat fönster….men så tyckte jag att jag var i stooort behov av frisk luft istället 🙂 Vilken tur att det var bra väder då 🙂

Jag har sett en hel del bilder på blåsippor, men här hemomkring finns det inga vad jag vet. Lite synd, men om ni har tips på var jag kan hitta så hör av er! Fick bli lite bilder på tussilago och lite annat.

I kväll har jag och Inger Palo varit vid Jämnesjön. Dagen har ju varit strålande, men inte när vi kom iväg inte. Mulet blev det, och det mörknade snabbt. Så det blev en timme vid sjön bara. Men trevligt hade vi, och några bilder blev det. Precis när vi skulle åka började det hagla, så det var tur att vi kom iväg. Men det kommer fler chanser.

Ha det gott alla!

/ Lena

8 thoughts on “En timme i skogen och en timme vid sjön

  1. Snygga svart/vita bilder ju! En timme räcker ibland, och du har haft en fin på morgonen också. ”Rätt in i granen” blev min favvo just idag 🙂 Tack för sällskapet!!

  2. Så underbara bilder Lena 🙂
    Det blir även vackert när det är mulet om ärn solen är vad man vill ha 😉
    Som sagt, det kommer fler tillfällen 😛
    Ha det toppen 🙂
    Kram i li kram kram
    Sys

Kommentera

