Vårskrik!!!

Gul bakom gul
Gul bakom gul

Ja, ett vårskrik skulle jag vilja utbrista, men det kan jag ju inte. Då skulle alla tro att jag är tokig på riktig. Räcker med att jag krupit omkring i både min och grannarnas trädgård den här helgen. Underbart väder har det varit, så jag har fått jobba i trädgården också. Räfsat löv och fixat lite i rabatterna. Härligt!

Jaså, nu är du på g igen, sa grannen när jag mötte henne. Har du snödroppar frågade jag. Ja, sa hon. Fint, då kommer jag sen och fotar. Så nu har jag legat på mage i hennes syrenhäck och fotat snödroppar.

Idag fick jag fram mitt Sigma 70-300 f4-5,6. det har fuskmacro, och jag har inte använt det mycket alls, så jag tänkte testa. Detta objektivet följde med når jag köpte min första systemkamera. Skulle egentligen vilja ha ett 2,8, men ekonomin tillåter inte det riktigt. Man kan inte få allt 🙂 Men de flesta bilderna är fotade med mitt Tokina, som jag gillar skarpt. Med det får jag fram det där härligt suddiga både framför och bakom motivet. Som att fota genom en tyllgardin eller nåt!

De två sista bilderna är från den gamla gödselspridaren och en vedtrave.

Önskar er alla en fin vecka!

/ Lena

6 thoughts on “Vårskrik!!!

  1. Ja du Lena, skönt att du inger hopp. Här är det vallning av skidor som gäller fortfarande, även om vädret visar på flera plusgrader. Så snart så!

    1. Tack Brita! Alltså, så grått det har varit den sista tiden kan göra vem som helst deppig. Hoppas det går fort., så får känna på våren snart också 🙂

  2. Liiite avis på att du hann med att fota i helgen, trädgården var i sånt uselt skick att den fick ta näst intill all tid ute i anspråk, och mycket mer tid behövs läggas. Idag har man stått framför någon annans kamera mest hela dagen, något ovanligt. Favoriten i din fina serie blir ”samling” som känns varmt mättad i färgerna med fint oskarp bakgrund och djup. Härligt!!
    Inger

    1. Halloj Inger! Jag har jobbat i trädgården också, det finns mycket att göra här med. Men jag är lite rädd om min risiga rygg, och tar lite i taget. Det kommer fler bra dagar. Åh, är Så nyfiken på hur bilderna blev:-) Antar att det var en speciell dag. Vi ses väl imorgon?

Kommentera

