Perfect effects 8

Romance
Romance
Jag har jobbat otroligt mycket den sista tiden, så nån tid att var ute i naturen har inte funnits. Och vädret har ju inte varit det bästa under helgerna heller. I alla fall inte för macrofoto.
Istället har jag lekt med redigering i datorn. Fick tips av Anders Wester om Perfect effects8 som var gratis att ladda ner. Tycker det är kul att exprimentera med olika lager och texturer. Och sen hade jag lyckan att få några otroligt fina tulpaner av Christoffer Lundell på House of Eden interiör i Herrljunga. Stora fina papegojtulpaner i en fin rosa färg, påminde nästan om pion i formen. 
Så de blommorna hamnade i en vas och i onsdags var det tillräckligt med ljus för att det skulle funka att fota. Jag använde både macroobjektivet, och även Raynoxlinsen på några bilder.
En del tycker säkert att det både är fusk och att jag förstör bilderna, men jag tycker att det är kul. Många bilder talar för sig själva, men ibland kan man få leka lite tycker jag 🙂 Och jag talar ju om vad jag har gjort dessutom 😉
Avslutar med en bild från trädgården i går. Jag gav mig ut i snöblasket i regnkläder och fotade en liten krokus som vågat sig upp. Även den har jag manglat i Perfect effects 8. Men originalet finns på min facebooksida, och även på Instagram,om nån föredrar den.
På tal om Anders Wester: han är en otroligt duktig fotograf och medlem i Vårgårda fotoklubb. Kolla in hans bilder : 
http://www.goteborgsfotografier.se/
Ha det gott alla!
Lena

4 thoughts on “Perfect effects 8

  1. Det är väl fritt fram att göra vad man vill med sina bilder. Det som passar en del passar inte andra. Om alla skulle fota eller använda samma program skulle vi inte ha så många olika variationer bland bilderna och mycket konstnärligt skulle försvinna. Så nåt fusk eller att man förstör sina bilder finns inte. Det är bara att tuta o köra. Jag fotar på mitt sätt och du på ditt sätt

    1. Det låter bra Kent! Och det är bara nu jag leker i datorn. När det blir bättre väder blir det ”riktiga” bilder igen!
      Tack för titten!

  2. Det är väl inget fusk alls, helt egalt att leka i med sina bilder i det digitala mörkrummet 🙂 Min absoluta favvis i denna serien är ”soft light” så snyggt i sv/vitt! Hälsningar, Inger

Kommentera

