Photowalk i Göteborg

Trillingar
Trillingar

I går var jag med om nåt jag aldrig gjort förut. Fotografiska Föreningen i Göteborg anordnade en photowalk och drygt 200 anmälda kom till ett regnigt och kallt Götet för att under tre timmar fota tillsammans.

Via facebookgruppen Gatufoto Göteborg anmälde jag mig tillsammans med sonen och några vänner från Vårgårda fotklubb. Alla samlades vid Gustav Adolfs Torg och där fick vi varsin karta med utsatta ställen att samlas på.

Vår lilla grupp avvek dock snabbt från rutten. Fika lockade, men sen fortsatte vi med kamerorna i högsta hugg. Göteborg är stort, och 200 fotografer kan tyckas försvinna snabbt i mängden, men inte. Överallt fanns det folk som fotade. Så vi hamnade med övriga rätt snabbt igen 🙂  De allra flesta tycktes roade av att bli fotade, men ett och annat ”ont öga” fick vi allt. Vi fotade i Nordstan, saluhallen, Haga. Och till slut samlades alla igen för avslutning vid Järntorget. Där dök vi in på närmaste pub för en go öl för att sen ta tåget hem till Herrljunga igen.

Idag har jag gått igenom alla bilder. 280 bilder blev det. Många hamnade i papperskorgen direkt, men en hel del visar jag här och på FB.

En oerhört kul och lärorik dag blev det och jag hänger absolut på nästa år igen om det blir nåt.

/ Lena

4 thoughts on “Photowalk i Göteborg

  1. HÄRLIGA bilder, blir fina minnen av en iskall,regnig och blåsig dag 🙂 Jättekul var den dessutom! Bildtitlarna får mig att le stort, tycker dem gör mycket för en bild. Flera favoriter: Två världar, viloplats, skorstenen förstås (haha) och de fina porträttbilderna. Kalasbra!
    Hälsningar, Inger

Kommentera

