Bland is och fårlortar

IMG_3767 copy

Inte har det blivit så mycket mera ljus inte. Eller jo, ljusare är det, men solen: var i hela friden har den tagit vägen? Nån dag i veckan som gick sken den hela dagen, men jag har tillbringat alla jobbdagar de senaste två veckorna i en datasal utan fönster. Så jag har gått miste om det. Men ,men, det kommer väl en vår. Det gör det ju alltid 🙂

I lördags var det ändå så skapligt väder så jag gick en tur i skogen. Just i skogen var ljuset sisådär, så det blev bara en skakbild. Ett kul sätt att fota, man vet inte riktigt hur det ska bli. Sen tog jag en tur i grannens fårhage. Hamnade till slut i gödselstacken där det låg en tunn hinna is över fårlortarna. Och så plötsligt sprack det upp bland molnen och det blev sol några få minuter. Men det räckte för att jag skulle få lite abstrakta bilder på isen. Och inte ser man väl att det är fårskit eller?

Så denna gången får ni inte så många bilder, men det kommer flera 🙂

Ha det gott alla!

/ Lena

Kommentera

