Nu räcker det!

Grå ek
Grå ek

Ja, nu får det vara nog med gråväder. Jag har haft möjligheten att vara långledig över helgerna, men knappt en dag har det varit tillräckligt med ljus för att jag ska kunna fota makro. Riktigt trist…Fick till två halvdåliga bilder härom dagen bara. Idag blev jag nästan desperat, så trots regn, kyla och blåst satte jag mig i bilen och åkte till maderna. Ja, inte min bil förstås, det är riktigt geggigt på den vägen som går till maderna, så jag tog gubbens bil istället, haha 🙂 Vill ju inte skita ner min bil 🙂 Där kollade jag in bäverns framfart, och vilken fart sen! Jisses, vilka stora träd den ger sig på. Helt otroligt vilket arbetsamt djur. När jag kom hem frågade maken var jag var nånstans och om jag såg boet. Jag förklarade och det visade sig att jag i stort sett stått på boet när jag fotade. Tur jag inte trampade igenom! Jag har inte mycket koll 🙂

Vädret är som sagt grått, så bilderna blev grå de med. Är inte så haj på att konvertera till svartvitt, men strunt samma! De duger åt mig. Jag fick åtminstone botat värsta abstinensen och fick massor av frisk luft!

Hoppas verkligen nästa år bjuder på bättre väder.

Så tills dess:

Ett Gott Nytt År!

 

/ Lena

 

7 thoughts on “Nu räcker det!

  1. Den grå ek-bilden är kanonfin Lena! Spännande också att se bäverns framfart, är impad över dess effektivitet. Vi har nog haft samma känsla under de grå dagar vi varit lediga, abstinensen blir svår ett ett tag; är man sjuk så är man ju 🙂 Vi får hoppas på lite bättre ljus snart, då kan vi kanske ta en liten fototur igen 🙂 Kristina Hall har fått en kamera, och kanske också kan följa med? Ha det fint! Inger

    1. Tack Bengt! Jag skippade stativet för det var så skitigt. Fick höja isot rejält för att få nåt sånär slutartider. Bilderna är väl inte helt skarpa, men jag kom ut i allafall!
      Lena

  2. Hallåj Lena 🙂
    Jaa, man blir frustrerad när det är så grått smo det har varit en tid nu. Men vi har nog haft lite mer sol h är på kusten än vad ni i inlandet har haft 😉
    Bäven är otrolig, den skulle jag inte vilja få ett bett av, tänk om Du hade trampat ner i dess bo, jösses, det hae inte varit någon snäll rumnisse som hade satt tänderna i Dig då inte 🙂
    Fina biler Du bjuder på, gillar nummer ett, en underbar macrobild. Och bilderna på bäverns framfart visar hur starka de är.
    H adet gott!
    Hälsar
    Syssy

Kommentera

