Bilderna

Päronträdsiluett
Päronträdsiluett

Jag har under de tre år jag fotat med systemkamera samlat på mig en massa bilder. Ibland undrar jag vad jag ska med alla bilder till, och jag har fått frågan av andra också. Jag vet inte vad jag ska göra med dom. Just nu samlar jag på hög i externa hårddisken och i datorn. En del lägger jag ut här i bloggen, många på facebook. Några bilder har jag skickat in till tävlingar, och faktiskt vunnit också, det är ju jättekul!

Så jag fotar inte för nåt speciellt syfte, utan mest för att det är så vansinnigt kul. Ser bilder och motiv lite varstans, och för det mesta har jag ingen kamera med mig. Nån som känner igen sig i det? Härom dagen såg jag i nyponbuskarna utanför fönstret på jobbet att det var fullt med spindelnät och en massa dagg i morgonsolen. Där hade kameran och macrot fått jobba, om jag hade varit ledig och haft kameran med mig vill säga…

I går morse gick jag ut tidigt, det hade frusit under natten och jag tänkte mig några bilder i morgonsolen och glittret av frost i gräset. Men det mulnade på nästan omgående så solen såg jag knappt. Hann bara med några få bilder. Det fick bli lite bilder på en Kalla i köksfönstret istället. Sen blev det trädgårdsjobb resten av dagen. Klippa sönder löven, orkar inte kratta och maskarna ska ha sitt. Sen plockades de sista äpplena upp och kördes till älgarna i skogen. I dag har det regnat och är bara 5 grader så det blir inget foto alls.

Nu väntar en vecka med kurser i hjärt-lungräddning, fotoklubb, kör och lite annat smått o gott.

Ha det gott alla!

/ Lena

8 thoughts on “Bilderna

  1. Det är knepigt vad man ska ha alla bilder till….men i mitt fall så ser jag det som träning. När jag tagit tillräckligt många och örjar bli så där bra, då kanske jag sparar bilderna och gör nåt med dom! 🙂 Dina kallor (visst är det kallor?) skulle bli underbara fondtapeter!

  2. Jag älskar kallor och fina bilder gör dem ännu vackrare och lite sensuella !! Så fina skildringar i färg och form.. Duktiga du😊

  3. Kallorna kallar på uppmärksamhet. Mjuka fina linjer Lena! Ibland kommer samma fråga till mig…vad ska jag med alla bilder till? 10 000 kommer man ju aldrig att printa 🙂 Ha det fint!

Kommentera

