Morgonfoto

Horisont
Jämnesjön

I lördags kväll fick jag frågan av vännen Inger om jag ville hänga med på en fototur tidigt söndag morgon. Och jag var inte sen med att säga ja. Det hade lovats fint väder så att få fota soluppgång och kanske dimma lockade. Kl 07 var vi på plats vid Jämnesjön. Jag har varit där förut och fotat, men aldrig på morgonen. Det hade precis börjat ljusna när vi kom så det var bara att sätta igång. Gässen kom inflygande, de hördes på långt håll, men tyvärr gick de ner för landning för långt bort för att hamna på bild. Och så kom solen, och den lyste så fint på de vackra träden i ungefär två minuter.Och om ni visste hur fort ljuset och färgerna ändrades.

Sen kom stora dimmoln och la sig som ett lock på himlen. Jaha, blev det inte mer än så? Men vi fotade ändå för glatta livet, och det blev en fin morgon. Vi avslutade med kaffe och macka på berghällen och pratade om ditten och datten. Sen blev det hemfärd i det vackra höstlandskapet.

Bilderna är från i lördags, förutom de sista som är från idag. Lite makrofoto fick bota min huvudvärk efter jobbet, och höstastern får ofta stå modell 😉

Som vanligt så klickar ni på bilderna för att få de större.

Ha det gott alla!

/ Lena

6 thoughts on “Morgonfoto

Kommentera

