Vila

Åldras med behag
Åldras med behag

Hösten betyder vila på många sätt. Träd och växter stannar av och väntar in nästa år. Och för mig som har stor trädgård blir det också en vila, när allt är uppgrävt och tillsnyggat inför vintern. Samtidigt blir det jobb på annat sätt: djuren ska in i lagårn igen, och är i behov av daglig tillsyn. Det bästa är ju när de kan gå ute, men när de väl är inne får man en annan kontakt med dom, som man inte får på samma sätt på sommaren.

Och inomhus kan man börja piffa lite med tända ljus och annat mys. Sånt blir det ju inte så mycket av på sommaren när det är full fart.

Och det är detta med årstider som vi har som är så fint tänkt på nåt sätt. Vi behöver variationen tror jag. Och efter denna sommaren känns det bra med höst och vinter och vila. Vila för att samla kraft till nästa år. För även om jag gillar sol och värme, kan det nog bli tröttsamt i längden.

Bilderna idag är från morgonens lilla tur runt husknuten. Det var så långt jag kom idag, men det räckte. Jag har väntat ett tag på att fota kossorna i dimma en tidig morgon, och idag stämde allt. Visserligen fotat med macroobjektivet, men jag är nöjd med bilderna ändå. Det är inte det perfekta jag vill åt, utan känslan.

Önskar er alla en fin vecka. Ta vara på varandra!

/ Lena

 

 

4 thoughts on “Vila

    1. Tack snälla du! Fast när jag tänker efter blir det ju inte så mycket vila när jag får fram med kameran. Nya motiv varje dag när naturen byter skepnad haha!

      1. Tänkte på det häromdagen när jag låg och krälade med macroobjektivet i högsta hugg…det ärtrots allt lite meditativt att koncentrera sig så och försöka få den perfekta bilden och skärpan… 🙂

Kommentera

