Jag tog en paus

I trädet
I trädet

Jag tog en paus mellan två arbetspass idag. Vi skulle ha arbetsplatsträff  och jag hade ingen lust att åka hem innan. Så jag tog kameran och gick en promenad i det vackra höstvädret. En bit på väg fick jag se en å. Tänkte att det kan nog bli bra bilder där, bara jag kan ta mig ner till vattnet någotsånär hel och ren. Vill ju inte visa upp mig hur skitig som helst 😉 På ett ställe var det en liten öppning mellan träden och tänkte att där kan det nog funka. Ner till vattnet var det väl två-tre meter och jättebrant, men jag satte mig på rumpan och kanade ner. Det gick bra, och jag kunde fota. Det var jättefina reflexer av alla träd i vattnet, och fullt med skräddare som hoppade omkring på vattenytan i en faslig fart. Jag skulle kanske haft ett annat objektiv, men macrot satt på så det fick duga. Sen var det ju det här med att ta sig upp igen. Det var som sagt rätt brant…Men jag tog mig upp lika lätt som en elefant, och blev bara lite lerig.

Sen fortsatte jag och hittade lite visset gräs och fina lönnar. Och så en häck mot en trädgård. Fotade lite snabbt där, var lite orolig att nån skulle se mig med kameran inne i häcken som den värsta spion 😉

Klicka på bilderna så blir de större!

Ha det gott alla!

/ Lena

 

4 thoughts on “Jag tog en paus

Kommentera

