En bra dag

Sirligt
Sirligt

I går var det en bra dag. Det är det förresten de flesta dagar, om jag ska vara ärlig. Men igår började jag med en tidig fototur i det daggvåta gräset. Bara att frossa i droppar, spindlar och vackra spindelnät. Men det kunde slutat illa och inte blivit så bra. Jag höll till på en gammal vall där det brukar bli massor av spindelnät och häftiga spindlar i det våta gräset. På väg hem såg jag att jorden var uppriven på ett ställe. Nyfiken gick jag närmare, tänkte att det var väl en grävling eller till och med vildsvin kanske som varit i farten. Men inte då, det var bålgetingar i massor! Jag vände med en gång och gick därifrån. Tänk om jag hade trampat där…

Efter en god frukost gjorde vi oss i ordning och åkte till Göteborg och hälsade på sonen i hans nya fina lägenhet. Äntligen förstahandskontakt 🙂 Känns så bra att båda barnen bor bra och har bra jobb.

Väl hemma igen tog jag en ny fototur, denna gång till Jämnesjön. Det finns en vandringsled runt sjön som jag tog mig runt, med lite fotostopp här och var. En varm och härlig kväll blev det som avslutning på denna bra dag!

Klicka på bilderna så blir de större!

Ha det gott alla!

/ Lena

Kommentera

