Åska

Där som sädesfälten böja sig...
Där som sädesfälten böja sig…

Idag har smhi sagt att det kan bli åska, och det har blixtrat några gånger nu ikväll. Det känns också i luften att det är nåt på gång. Det är riktigt torrt, så regn behövs. Efter jobbet idag tog jag en cykeltur. Första gången efter att jag knäckte till ryggen så en disk åkte på sned. Men nu känner jag mig nästan ok och vill ut och röra på mig. Herre gud, jag får ju abstinens av att att inte kunna krypa runt i dikena 🙂 Det var riktigt varmt, men jag trampade på och hamnade vid våra mader igen. Det första som mötte mig var tre tranor som sakta lyfte och flög iväg. Det är verkligen stora och fina fåglar.

Jag hade bestämt mig för att bara använda macroobjektivet och så blev det. Hittade lite blåklint i kornåkern och lite rallarros(tror jag de heter). En av bilderna har jag dubbelexponerat i Picasa för skojs skull.

Klicka på bilderna så blir de större!

Ha det gott alla!

/ Lena

4 thoughts on “Åska

Kommentera

