Dagar som gått

Havreåkern
Havreåkern

Nu är snart min semester slut. 4 veckor har gått i en rasande fart. Om man tänker 4 veckor framåt känns det som rätt länge, men har de väl passerat har det gått jättefort. På nåt sätt tycker jag tiden går fortare ju äldre man blir, så det gäller väl att ta vara på varje stund.

Under de gångna veckorna har vi(maken och jag) , blandat arbete på gården med lite småturer här och var. Prio 1 för mig var att få ordning på trädgården och arbeta mig igenom stryktvätten. J har jobbat med djuren, veden och en massa annat och tagit sig igenom det mesta. Fast arbetet avstannar ju inte. Djuren ska flyttas, betena putsas. Djuren på rymmen-iväg och fösa in dom igen…

Vi var i Stockholm lördag-måndag och staden bjöd på ett härligt väder. Vi bodde på ett hotell nära Hagaparken. De hade en trädgård där jag kunde frossa lite med macrot:) På lördagen gick vi i Hagaparken. En fin park där vi t.om såg rådjur. Det var bröllop i Koppartälten, en massa finklädda människor! På söndagen tog vi båten till Vaxholm. Strålande sol hela dagen. Måndagen ägnades åt Slottet och Gamla stan. Vi har nog aldrig gått så mycket som de här dagarna. Hemma igen sent på söndag kväll var det ett vackert kvällsljus, så jag tog kameran och hoppade in i havreåkern. Sittunderlägget var med, men jag lyckades ändå få gräsfläckar på de vita jeansen…tur att det gick bort i tvätten 🙂

Nu blir det västkusten några dagar för att andas saltvattendoft. Märkligt, men på östkusten luktar det inte hav.

Klicka på bilderna så blir de större!

Ha det gott alla!

/ Lena

2 thoughts on “Dagar som gått

  1. Ooh så härliga dagar ni verkar haft! Lite jobbsemester och lite semester-semester är väl en bra kombination 🙂 Några kalasbilder, men absoluta favoriten är Kajplats 5 … ÄLSKAR den ❤

    1. Haha, du är snabb du också med kommentar! Ja, vi har haft det fint! Kajan är ju för go, satt så fint på skylten, men det var bara jag bland alla människor på kajen som såg det verkar det som 🙂

Kommentera

