Early one morning

Solen
Solen

Ja, det är en annan sång som Viseversa sjunger.

Tänkte på den i morse när klockan ringde halv 4. Vem i hela friden är så dum så man går upp så tidigt på semestern? Och frivilligt dessutom? Jo, jag är det…Jag ville se soluppgången igen vid maderna. Där Nossan slingrar sig fram och det blir så häftig dimma tidiga mornar. Jag var där senast 1 maj. Då var det frost i gräset och inget hade börjat växa. Nu ser det helt annorlunda ut. Vi har skördat första omgången ensilage, och det är grönt och frodigt. Hörde en massa fågelsång, fråga mig inte vika fåglar…Såg en råbock som skällde i en björkdunge och en som svarade längre bort.

Och så gick solen upp, alldeles orange och jättehäftig. Färgen på himlen gick från blå till orange på en liten stund.

Jag fick en härlig stund där i det våta gräset. Fast nästa gång blir det stövlar…

På tal om Viseversa: Vi tar upp vårat Irländska program till hösten igen. Väldigt kul och uppskattat sist vi framförde det.

Klicka på bilderna så blir de större!

Ha det gott alla!

/ Lena

2 thoughts on “Early one morning

Kommentera

