I närområdet

Doft av syren
Doft av syren

I närområdet finns mycket att upptäcka. Jag behöver inte åka långt alls för det finns väldigt mycket fint att se här hemma också. Både i det stora landskapet och i det lilla händer det så mycket nu så det är nästan svårt att hinna med.

Jag har varit ledig några dagar, en välbehövlig ledighet som mest har ägnats åt trädgårdsarbete, men också foto förstås. Det är rätt gott att ta kameran och ge sig iväg efter att ha jobbat hårt i trädgården en dag.

I går var det 6 juni, Sveriges nationaldag. Jag cyklade en tur på en timme ungefär och tog mig till Katebovallen med alla lupiner, Nossan med alla mygg så där stannade jag inte länge och Nycklabacken med alla gravstenar. Ett litet besök hos kossorna blev det också. Jag vill gärna få till såna där naturliga bilder på kossorna när dom går och betar, men se det går ju inte för sig. Så det blir riktiga närbilder istället 🙂

Idag har jag varit ute två korta turer ”bakom lagårn”. Det finns några fina hagar en bit upp i skogen som jag gärna besöker. Hoppas morgonen bjuder på klart väder tidigt, så kanske jag går upp med tuppen. Det tidiga morgonljuset och förhoppningsvis dagg är svårslaget i macroperspektiv.

Klicka på bilderna så blir de större!

Ha det gott alla!

/ Lena

4 thoughts on “I närområdet

  1. Hej

    Det är oftast väldigt onödigt att gå över ån efter vatten. Närområdet hos de allra flesta innehåller motiv så det räcker och blir över, det gäller bara att se och uppskatta dem. Finfina bilder, Lena.

    1. Hej Bengt! Tack för titten! kul att du tycker om bilderna. Jag har varit ute en sväng till i kväll, denna gång hos kossorna. Bilder kommer!
      Ha det gott!

Kommentera

