Kohagen och lite till

Stor och vacker
Stor och vacker

Jag har ju skrivit i rubriken på bloggen att jag ska visa kossebilder. Nu är våra tjejer ute och jag har plåtat dom lite. Det är inte lätt ska ni veta. Jag kan se dom genom fönstret, och där ligger dom så fint och vilar bland alla maskrosor i hagen. När jag väl kommer dit kommer de allihop och kollar in vad jag gör. Ingen vill ligga ner och posera så där fint inte. Nej då , fram till staket alla på en gång och trängas: Jag vill var längst fram, flytta på dig! Så bilderna blir som dom blir. Helst skulle man väl ha ett jättestort teleobjektiv så man kan smyga i buskarna utan att de ser och fota från långt håll, men det har jag inte.

De sista veckorna har det verkligen satt fart på växtligheten. Allt är så där underbart skarpt grönt, och blommorna börjar komma. Jag har hör göken varje dag, det är sommar på gång!

Det är då jag får svårt att hålla mig inne, vill ut och fota allt 🙂 Hushållsarbetet blir väl lite lidande, men strunt samma 🙂 Jag har nyss fört över en massa bilder till den externa hårddisken för att inte knäcka datorn helt med alla bilder, men det fylls på i rask takt. Det är ju så ruskigt kul att fota!

Klicka på bilderna så blir de större!

Ha det gott alla!

/ Lena

4 thoughts on “Kohagen och lite till

  1. Ahh, ja du, jag förstår dig helt o hållet. Nu vil amn ju verkligen fånga allt… och det går ju så fort och finns så mycket? Alla dofter, alla ljud..? Underbart…
    Helt underbara bilder man nästan kan skulle kunna sätta bregotts märke på.
    Det här är sannerligen sverige för mig och även om jag idag har koskräck efter en koincident *host* njuter jag i fulla drag av dessa bedårande porträtt på de ståtliga djuren. Och inte kan djur med dessa snälla ögon vara elaka? Aldrg.. Underbart! Jag tro rminsann du är på väg att bota mina fobier med…Både kossbildern och makrobilderna tog mitt hjärta tlll sig!! Tack för en härlig inblick i vår herres hage:-) Mvh Anna

    1. Det var så lite så 🙂 Du är ju en av mina stora inspiratörer så det gläder mig att du gillar bilderna!
      Låter bra om mina bilder kan bota koskräck.. Och de är inte farliga, men man ska alltid ha respekt för dom och ta det lugnt. Och går man in i hagen har man hela flocken efter sig för dom är så nyfikna och då kan dom komma väldigt nära. Så jag håller mig på andra sidan staketet 🙂 Kommer nog fler bilder!
      / Lena

  2. Lena! Nu blir jag såå himla sugen på att komma o hälsa på i din underbara kossehage. Har du lust med ett nytt försök på dem i morgon (i stället för bokskogen?) Ljuvliga sommar bilder 🙂

Kommentera

