Molla Bokskog

Stor och stadig
Stor och stadig

Så kom jag då äntligen iväg till Molla bokskog. Har sett så många fina bilder därifrån, och så förfärligt långt att åka är det inte heller. Så jag tänkte att jag måste ju dit jag med 🙂

Det var verkligen som att komma in i en sagoskog. Porlande bäck, fågelsång och ett fantastiskt intensivt ljus som nästan sved i ögonen. Riktigt limegrönt 🙂

Det har regnat ganska intensivt, så det var riktigt fuktig luft där inne bland träden. Och halt, löven på marken var ju så våta så jag stapplade fram som en gammal tant i bland för att inte ramla. Jag gick ju givetvis lite fel väg från parkeringen, så det blev lite klättrande över nedfallna träd och så. Hittade rätt väg när jag gick tillbaka…

Och så är det ju det här med att ha med sig rätt grejer: Nya väska: ja. Två objektiv:ja, Kamera:ja. Stativ: ja. Stativfäste till kameran: nej… det låg kvar hemma. Åh, säger jag bara…Fick improvisera lite istället. Man ska alltid sätta tillbaka fästet på stativet när man har använt det: Jag vet…

Det växte inte bara stora träd där i skogen. Även små fina blommor av olika slag hittade jag. Tur jag fick med macrot i iallafall 🙂

Klicka på bilderna så blir de större!

Ha det gott alla!

/ Lena

4 thoughts on “Molla Bokskog

  1. En helskön serie från stort till litet – håller med föregående ”talare” och kan nästan känna doften av fuktig mylla!!
    Tycker mycket om att man kan se alla foton i en serie så här och själv gå igenom bild för bild – lövely:-)

    1. Tusen tack Anna! Kul att du gillar min lilla bildserie.
      Det var så häftigt där bland träden. Antar att nu efter en vecka har det hänt massor och är nog betydligt mörkare.
      Nu får det bli andra motiv 🙂
      / Lena

Kommentera

