Egen tid

Kuttersmycke
Kuttersmycke

Ikväll har jag haft egen tid. Jag har strosat runt i skogen i två timmar och fotat. Helt underbart i den ljumma vinden med fågelsång som musik. Men egentid kan jag ha när jag jobbar också. Vi pratade om detta ämne på lunchen en dag. Det är ju tydligen viktigt att man kan unna sig egentid. Och det innebär att man helst ska åka nånstans, fika, gå på spa eller shoppa. Jag förstår inte det riktigt, och inte mina kolleger heller. Jag måste inte göra allt det för att må bra. Egentid för mig kan vara att gå ut ensam i skogen likaväl som att jobba.  En dag i stan gör att jag är trött när jag kommer hem, men några timmar i skogen eller lite trädgårdsarbete eller ett varv i lagårn gör att jag mår bra. Men det är väl individuellt. Huvudsaken är att var och en blir nöjd på sitt sätt.

I början av veckan fick jag tillfälle att känna mig nöjd. Jag vann månadens bild i Alingsås Tidning. Det blev ett litet reportage i tidningen. Ni kan läsa det här:http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=12099&sidnamn=HERRLJUNGA

Detta blev resultatet av kvällens tur på Remmene skjutfält. Klicka på bilderna så blir de större!

Ha det fint alla goa människor!

/ Lena

2 thoughts on “Egen tid

  1. Glöd var fantastiskt fin Lena! Grymt fotat. Den skira grönskan bara älskar man, så härlig. Så Månaden Bild i Alingsås tidningen- stort GRATTIS!!!

Kommentera

