Ledig torsdag

I gräsmattan torsdag morgon
I gräsmattan torsdag morgon

Idag är det Kristi Himmelsfärds dag och jag är ledig. Jag har hunnit med en liten fotorunda i trädgården på morgonen och det vanliga vardagsjobbet med mat och tvätt. Det regnar lite till och ifrån så nåt trädgårdsarbete blir det inte idag.

För en vecka sen gick mitt macroobjektiv sönder. Nu är det varsamt nerpackat och skall skickas på reparation i morgon. Hoppas det går på garantin. Under tiden har jag fått låna ett objektiv av en god vän: Kent. Tack snälla för lånet. Jag får abstinens utan macroobjektiv 🙂 Detta objektivet är större än mitt och kräver lite annan teknik, men jag får i alla fall chansen att krypa och kräla i gräs och snår.

I måndags var det avslutning på fotoklubben. Vi höll till i klubbens stuga i Asklanda. Ett så fint ställe, liten mysig stuga, en bäck, en damm, god grillad mat och en massa trevliga fotovänner! Vädret var fantastiskt, vi satt ute och åt i den varma vårkvällen. Det hela avslutades med bildvisning inne i stugan av fyra proffsiga fotografer. Fantastiska bilder!

Bjuder på lite blandade bilder idag: Klicka på de små bilderna så blir de större!

Ha det gott alla!

/ Lena

2 thoughts on “Ledig torsdag

Kommentera

