Down to the river

”As I went down to the river to pray” sjöng vi i kören en jul. En underbar sång från filmen Oh brother where art thou. Vi har ingen flod här, men väl en å. Nossan heter den och den slingrar sig fint genom landskapet. I förra bloggen visade jag bilder från soluppgången. Nu blir det bilder från solnedgången, eller ja lite tidigare, men nästan 🙂

Jag hittade en slänt att sitta i när jag fotade under bron. Det var nog inte helt riskfritt, det var rätt brant, men jag ramlade inte i vattnet som tur var. Framför allt när jag fotar macro har jag kommit på att det är väldigt lätt att komma ner på marken och krypa, men upp igen kan vara lite svårare. Tur att ingen ser en 🙂

IMG_5329

Klicka på de små bilderna så blir de större.

 

På tal om kören: jag har ju pausat denna terminen, men till hösten kommer jag tillbaka. Nu har jag laddat batterierna igen och är jättesugen på att börja sjunga igen. Sången har lite samma effekt som fotandet. Man får tänka på nåt helt annat än vardagen för en stund och det är så berikande.

Önskar er alla en fin helg!

/ Lena

2 thoughts on “Down to the river

Kommentera

