Blå, gul och vit

Nu börjar det äntligen hända lite ute i naturen! Jag har hittat både vitsippa och tussilago. Dock inte Blåsippa. Det verkar inte finnas så gott om dom häromkring.

Det är lite konstigt egentligen: jag har massor av bilder på Tussilago, vitsippa och andra blommor. Men när det blir vår är det som det är alldeles nytt och jag far omkring som en tok och fotar allt jag är värd. Och i och för sig: liiite nytt är det. Jag har ju ny kamera och den har ju inte testats på alla blommor än 🙂 Jag tror de flesta fotografer känner igen sig, och det kan ju vara så att det är nått lite nytt som man inte har sett tidigare. Eller att ljuset speciellt fint just vid det fototillfället. Eller att man har fått tips om nåt speciellt knep för att få till det där extra…

Och ibland blir det inga bra bilder alls när man jag väl öppnar upp dom i datorn. Men det gör inget oftast, det är turen bland buskar och i mossan som är tjusningen. Att få glömma allt runt omkring för en stund och se världen genom kameralinsen. Speciellt med macrot är det ju så häftigt, en helt annan värld.

Bilderna är från helgens små turer.

Flugfångare
Flugfångare
Tussilago
Tussilago
Nålar
Nålar

IMG_4957 (kopia)

Vitsippa
Vitsippa
I mossan
I mossan
Blivande Vårstjärna
Blivande Vårstjärna

IMG_4904 (kopia)

Lite is i bäcken
Lite is i bäcken

Önskar er alla en fin vecka!

/ Lena

6 thoughts on “Blå, gul och vit

Kommentera

