Bland blommorna

Härom dagen fick jag möjlighet att fota blommor i en handelsträdgård. Det var ju så sjukt kul! Fick helt fria händer att krypa runt med kamera och macroobjektiv. Några kunder blev lite förskräckta när dom fick syn på mig, det är väl inte var dag man får se nån nästan liggandes bland blommorna. Men ska det bli fina bilder får man vara lite obekväm.

En gång när jag har låg i ett dike i skogen kom två jägare. De hade sett mig på håll och var riktigt oroliga att jag var sjuk. Så nu går väl snart rykten på bygden: Du vet hon med kameran som ligger i buskar och diken:) men det bjuder jag på !

IMG_4446

IMG_4450

IMG_4480

IMG_4534

IMG_4561

IMG_4564

IMG_4573

Som ni ser blev jag helfrälst i Hortensiorna. Helt ljuvliga blommor i många nyanser. Jag har en gammal Hortensiabuske i min trädgård. Den är säkert minst 40 år gammal. Svärfar planterade den för många år sedan. Den blommar med ljusblå blommor, lite olika från år till år hur många. Den gillar jag skarpt. Men än är det länge tills den blommar.

Ha det gott alla!

Kram!

6 thoughts on “Bland blommorna

  1. Så fin blogg du startat, känns fräsch! Haha, kan se dig kräla runt hos Molins, en syn kan jag tro 🙂
    Favvisen blir nr 3, den hel gula. Härlig skärpdjup och snyggt att hela bilden är helt uppfylld, utan början eller slut. Sen kan jag inte rnagordna de andra, dem är härliga hela bunten :O)

    1. Hej Inger! Tack så jättemycket. Jag blev så trött på den gamla sidan med dess upplägg så nu testar jag detta istället!
      Ses vi på måndag?
      / Lena

  2. Jag skall först och främst erkänna en sak. Jag har alltid haft svårt för bilder på odlande blommor. Det har alltid känts för lätt. De finns ju alltid där framför en. Men du har med dina bilder tagit fram blommorna på en helt ny nivå. Med dina vinklar och framför allt de otroligt vackra bakgrunderna har du lyft fram blomman på ett sätt som ingen annan ser. För mej är bakgrunden viktig. Fel bakgrund ger ingen bild. Fel färg kan göra vilken blomma som helst värdelös. Men du hittar alltid den rätta bagrunden. Det är det som gör fotografen. Och där kan jag ligger jag i lä. Ha det så gott och fortsätt att utveckla dej. Glöm aldrig att den bästa bilden har du inte tagit än. Kram Kent

    1. Tack så jättemycket Kent! Oj vad fina ord. Det är ju lite tack vare att jag fick låna ditt macro som jag har hamnat här så du får ta en del av äran 🙂
      Ha en fin dag!
      / Lena

  3. Men tita vilken trevlig blogg du har – visst är WP bra?:-)
    Oh men vad avis jag blir!! Det är ju en våt dröm för oss blom- och naturtokiga fotografer (speciellt macro). Jag har länge tänkt tanken att man ju borde fotografera i närmsta blomaffär t ex, men är aldeles för feg – kanske tar jag mig i kragen och gör ett försök jag med framöver. Antar att du frågade först eller hur gör man? Man har väl ”rätt” att fotografera antar jag men det känns kanske lite bättre om man informerar…
    Gillar mycket dina hortensiebilder – speciellt första bilden föll jag för bums, mycket vackert:-)
    Mvh Anna

    1. Oh, man tackar. Lite inspirerad av din blogg och även Inger Palos blogg. Henne träffar jag ibland.Nu ska jag bara försöka få till det som jag vill med nåt album eller nåt också. Kommer väl så småningom. Jo, jag tog mod till mig och frågade. Och det gick så bra så. Blir nog nåt fint utbyte med bilderna också dessutom.
      / Lena

Kommentera

